Templates by BIGtheme NET

Nasze załogi na 21. Rajdzie Rzeszowskim!

AREA RALLY TEAM:

Na wstępie bardzo chcemy podziękować naszym Sponsorom firmom:
Dako producentowi okien
Zet Transport  spedycja międzynarodowa transport
Truck Partner serwis części i akcesoria do samochodów ciężarowych
Profil – producent opon

oraz oczywiście naszym kolegom, przyjaciołom i fanom z:
Automobilklub Śląski Koło Środowiskowe w Krakowie:)

21 Rajd Rzeszowski przechodzi do historii i jest za nami.

Pierwszy nasz udział w tym rajdzie zaliczamy do umiarkowanie udanych. Choć bardzo cieszymy się z uzyskanego 4 miejsca i szczęśliwie ukończonego rajdu.
Rajd zorganizowany bardzo dobrze odcinki fantastyczne prawdziwy rollercoaster , nam zabrakło dobrego treningu przed rajdem, co spowodowało przełożenie się na czasy na odcinkach i niezadowalający wynik, w założeniach chcieliśmy osiągnąć 3 miejsce w klasie (ale to rajdy). Samochód oraz serwis były świetnie przygotowane. Mieliśmy wspólny serwis z naszym przyjacielem Tomkiem Porębą.
Po zapoznaniu się z odcinkami, rajd przy pierwszej pętli zapowiadał się optymistycznie. Na 1 oesie postanowiliśmy nie atakować i po części był to dobry pomysł. Już na pierwszym odcinku odpadł nam konkurent i kolega z klasy Adam Sidor.  Postanowiliśmy stracony czas na 1 oesie nadrobić na 2, lecz na 10. kilometrze wypadamy z trasy i wpadamy do rowu przy dużej prędkości, w efekcie obróciło nas o 180 stopni i uszkodziło nam układ kierowniczy tracimy tam około 20 cennych sekund. Po tym zdarzeniu  wypadliśmy totalne z rytmu jazdy. Po wolnym przejeździe na oesie 3 docieramy do strefy serwisowej. Mechanicy Wojtek i Mariusz starali się usunąć usterki z pojazdu i częściowo im się to udaje. Następne na oes 4 i 5 staramy się nadrobić stracony czas,  lecz zmienia się pogoda i zaczyna padać deszcz co troszeczkę ostudzi nasz zapał do nadrobienia czasu. Dopiero na odcinku 6 pod koniec rajdu wracaliśmy do formy i nadrabiamy cenne sekundy,  lecz strata do 3 miejsca jest zbyt duża by ją nadrobić na 1 oesie. W efekcie kończymy rajd na 4 miejscu w klasie.
Nasz niezłomny opel jak zwykle dowiózł nas do mety mimo lądowania w rowie.
Rezultat pozytywny : Ukończony 3 start w RPP bez wielkich strat , uzyskane 2 punkty w klasie astry na czym nam bardzo zależało, oraz punkty do przejścia do  startów w RSMP.
Reasumując : Start udany plan zrealizowany w 80%
Wnioski przed Wisłą: więcej treningów.

GALERIA

FILM 1

FILM 2


DARIUSZ BEKAS:

 

Przede wszystkim bardzo ciężki rajd! Startowaliśmy pod koniec stawki RPP co wiązało się z dużą ilością naniesionego syfu na wielu zakrętach poprzez załogi startujące przed nami. Trasa wydzielona przez organizatora była po prostu mistrzowska!
Bardzo szybkie łuki, momentami ciasne nawroty, liczne przejścia przez szczyty, nie można zapomnieć o słynnym przejeździe przez „water splash” co było pozytywnym kolejnym akcentem rajdu.
Za nami kolejny start w RPP ukończony wysoko bo na 2 miejscu w klasie N9. Z Rzeszowa wyjeżdżamy z wieloma cennymi punktami i z niecierpliwością czekamy na nadchodzący Rajd Wisły!

Bardzo chcielibyśmy podziękować naszym partnerom, wśród których są Pubcorner Wadowice, Conhpol – producent obuwia, Klusex.pl, PROWI Elektroinstalacje, Grand 404, Schnug Polska oraz MEBLO-SPEC – meble kalwaryjskie. Dziękujemy także firmie Lukas Sport za idealne przygotowanie naszej rajdówki oraz partnerom medialnym: Beskidzka24.pl, Małopolskiej Kronice Beskidzkiej i RajdowemuPucharowi.pl.


GALERIA


FILIP STOPA/KUBA WOLSKI:

 

Walka o czas na oesach i w strefie serwisowej

Sukcesem zakończył się 21 Rajd Rzeszowski dla krakowskiej załogi czarnego BMW E30.
Skuteczną walkę na odcinkach specjalnych zakłóciła niestety awaria techniczna i konieczność wymiany sprzęgła na serwisie po pierwszej pętli rajdu.  Spowodowało to 15 minutowe spóźnienie, skutkiem czego wynik został obarczony 2,5 minutową karą. Tylko 2 sekundy brakło żeby zegar stolikowy przeskoczył o kolejną minutę i wyczerpany zostałby limit spóźnień. Biorąc pod uwagę powyższe, osiągnięcie mety na 3-cim miejscu w klasie i zdobycie cennych 2 punktów należy uznać za sukces.

Filip Stopa: Rzeszowski to mój ulubiony rajd. Jechałem tutaj po raz drugi, ale te odcinki były dla mnie całkowicie nowe. Organizator przygotował dla nas 3 piękne i długie odcinki specjalne o zmiennej charakterystyce, różnych rodzajach asfaltu i z mnóstwem szczytów. Plan był prosty, pojechać swoim tempem i czysto dotrzeć do mety. No i prawie się udało… Ruszając z mety stop umiejscowionej w centrum Lubenii chrupnęło i pojawił się problem z wrzuceniem biegu. Okazało się, że nie mamy sprzęgła i w jakiś sposób musimy się dotoczyć na serwis. Wymiana sprzęgła cudem się udała i w przedłużonym czasie wyjechaliśmy na 2-gą pętlę.
W odróżnieniu od Rajdu Świdnickiego mieliśmy się z kim ścigać. Gratulujemy wyników kolegom z klasy, a w szczególności czasów Tomka Smorawińskiego z pierwszej pętli, gdzie 20 letnim samochodem atakował generalkę.
Jestem zadowolony z tempa jakie osiągaliśmy na oesach, chociaż znajdujemy miejsca gdzie można było szybciej, gdzie można było mocniej przyciąć i wyprostować zakręt, ale to pozostawiamy sobie na kolejne rajdy. Obie pętle pojechaliśmy na ciętym slicku co było dobrym rozwiązaniem i skutecznym kompromisem na te zmienne warunki.

Kuba Wolski: W tak trudnym rajdzie samo dotarcie do mety w jednym kawałku to już duży sukces. Szczególnie na drugiej pętli, gdzie dodatkowo jechaliśmy na szarym końcu odcinki wyglądały jak krajobraz po bitwie, a niektóre cięcia jakby zrobiono je koparką…
Najważniejsze, że przejechaliśmy na ostro wszystkie odcinki, bo bardzo mało brakło, a zostalibyśmy w serwisie po pierwszej pętli. Tempo było naprawdę dobre, chociaż widzimy jeszcze spore rezerwy.
Wyjeżdżając na drugą pętlę wyliczyliśmy, że razem z karą mamy do Pawła Roszka ok 1,5 min do odrobienia i postanowiliśmy spróbować to zrobić, co rzutem na taśmę się udało.
Wywozimy z tego rajdu cenne punkty i masę doświadczeń zdobytych na oesach i w serwisie.
Mamy nadzieję, że już na Rajdzie Wisły to doświadczenie zaprocentuje.

Podziękowania za jak zawsze perfekcyjne przygotowanie samochodu i cuda na strefie serwisowej należą się Marcinowi z QQ Motorsport. Za wsparcie dla Siasi i firmy Instalbud z Łapanowa oraz Biura Nieruchomości DOMITU z Krakowa, a także dla zaprzyjaźnionego zespołu Tretten Sport.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

SPONSORZY / PARTNERZY

karcher novum pack logo_tel bo glas bialy
logo_RALLY_and_RACE_ umt Beznazwy-1 logo kolaczek
hob2 rallyforumlogo miroslawjakala.pl rajdymalopolskamin
tmvia  Logo_Ciemne_Tlo